Intervju: Robert Trnovec

Posted on 10/10/2013

0


NVM_2961bPortret_RGBRobert Trnovec sodi med najbolj prepoznavne IT-menedžerje v Sloveniji z več kot 20-letnimi izkušnjami. Pred prihodom v Microsoft je delal kot predsednik uprave podjetja S&T Slovenija, še prej pa kot generalni direktor podjetja Hewlett-Packard Slovenija. Je član Ameriške gospodarske zbornice v Sloveniji – AmCham Slovenija, kjer je deloval tudi kot član sveta guvernerjev, in član Združenja manager.

1.)    Gospod Trnovec, pred kratkim ste prevzeli vodenje slovenske podružnice Microsofta. Ali lahko že strnete prve vtise, kakšne so podobnosti oziroma razlike v primerjavi s podjetji, v katerih ste delali prej?

Za mano je dober mesec vodenja slovenske podružnice Microsofta, s katerim sem kot direktor partnerskih podjetij sodeloval že prej. Sedaj spoznavam poslovanje Microsofta z druge strani. Čeprav vtise še zbiram, lahko rečem, da je očitno predvsem dvoje. Najpomembnejša razlika v primerjavi s predhodnimi podjetji je v tem, da Microsoft pokriva zelo širok portfelj IT-rešitev. Imamo tako izdelke za domačo uporabo kot tudi za mala in srednja podjetja ter največje globalne korporacije. Nobeno drugo podjetje nima tako široke ponudbe. In temu primeren je tudi spekter mojega delovanja. Drugo, morda še bolj pomembno, so zaposleni. Sodelavci so name naredili res dober vtis. Čeprav sem na prejšnjih funkcijah sodeloval s čudoviti skupinami in posamezniki, me je stopnja profesionalnosti, osebne odgovornosti in zavzetosti zaposlenih v Microsoftu pozitivno presenetila. Zelo se čuti ta predanost Microsoftovi »zgodbi«, viziji. To je seveda v teh kriznih časih še bolj pomembno. Pomembno zato, ker nam to daje mesto med redkimi IT-ponudniki v Sloveniji, ki kljub slabim gospodarskim razmeram beležimo dobro povpraševanje po naših izdelkih in storitvah.

2.)    V Sloveniji je veliko IKT-podjetij, v čem se podjetje Microsoft Slovenija razlikuje od drugih?

Ko govorimo o slovenski podružnici, je najprej potrebno vedeti, da smo del globalne korporacije, ki je vodilna pri vlaganjih v raziskave in razvoj. Microsoft za raziskave in razvoj nameni okoli 13 odstotkov prihodkov. To se pozna tako pri širini kot tudi kakovosti portfelja. Poleg tega je Microsoft zelo ambiciozno in vztrajno podjetje, ki si je, recimo, pred par leti postavilo za cilj zagotoviti storitve v oblaku za vse posameznike in podjetja na svetu. Rezultat: danes je v Microsoftovih podatkovnih centrih že več kot 1 milijon strežnikov, v postavitev infrastrukture za računalništvo v oblaku pa smo do sedaj vložili 15 milijard USD. To so številke, s katerimi se lahko tudi na globalni ravni primerja izredno malo podjetij. Vse prednosti teh velikanskih vlaganj pa nudimo tudi našim strankam in partnerjem na slovenskem trgu. To je tisto, pri čemer se slovenski Microsoft razlikuje od drugih IKT-podjetij.

3.)    Kako je voditi podjetje, ki je del velike korporacije?

Predvsem čutim veliko odgovornost. Microsoft kot korporacija posluje na številnih trgih in je uspešen v zelo različnih razmerah. Vsi vemo, kakšne so danes razmere na slovenskem trgu. Ohranjanje stika oziroma hitrosti razvoja z ostalimi Microsoftovimi podružnicami in enotami je zato velik izziv in odgovornost. Zaenkrat nam uspeva. Smo uspešna podružnica, kar kaže tudi to, da smo v zadnjem proračunskem letu število zaposlenih povečali za 12 odstotkov, naši strokovnjaki pa dobivajo vse pomembnejše naloge tudi na regijski ravni. Moja odgovornost je, da bomo uspešni še naprej. Verjamem, da bomo, a to nas ne uspava. Gospodarske razmere tega ne dovoljujejo.

4.)    Kakšne izzive ste imeli, ko ste začenjali kariero v IT-industriji, in kakšni so izzivi danes? Kaj vas žene naprej?

Na začetku moje kariere smo se srečevali s »problemom«, ki bi si ga danes še kako želeli: kako zagotoviti zadostne količine vsega, kar so stranke želele kupiti. Jasno je, da je to precej drugače kot danes, ko moraš stranki ponuditi jasne poslovne prednosti in hitro povrnitev naložbe, če jo želiš prepričati. Danes so vsi previdnejši pri nakupih. Po drugi strani pa je tudi res, da je zavedanje, kako pomembne so prave informacijske tehnologije za poslovanje, danes na precej višji ravni. To me tudi žene naprej; možnost sodelovanja v panogi, ki je v zadnjih tridesetih letih preoblikovala svet bolj kot katerakoli druga, je zagotovo velik privilegij. Predvsem zato, ker se to seveda ne bi zgodilo, če ne bi v panogi delovali izredni ljudje.

5.)    Kakšne prioritete, poslovne in tehnološke, imate v Microsoftu Slovenija? Se te razlikujejo od prioritet korporacije?

Ni razlike. Tudi na slovenskem trgu smo sredi preoblikovanja v podjetje, ki se posveča napravam in storitvam. Usmerjamo se na poslovni model, ki temelji na naših lastnih napravah in napravah naših partnerjev za poslovno in domačo rabo. Prav tako si prizadevamo zagotoviti enotno izkušnjo pri vseh naših rešitvah in storitvah. Naš cilj je, da vam ne glede na to, katero napravo boste vzeli v roke v službi, doma ali na poti, omogočimo delo brez prekinitev in slabše učinkovitosti. Želimo si, da so vam vsi podatki in vse aplikacije dostopne kjer koli. Če pogledamo storitve, kot so Office 365, smo velik del tega že uresničili. Z Office 365 lahko službenem računalniku začnete delati na nekem dokumentu, nato pa točno na tistem mestu, kjer se nazadnje končali, nadaljujete na domačem računalniku, tablici ali celo telefonu. Vsi dokumenti z vsemi spremembami so vam takoj na voljo na vseh napravah, povsod pa delate v aplikacijah, ki jih že poznate in so vam domače. To izkušnjo lahko zares ponudi samo Microsoft. To je tudi naša glavna prioriteta.

6.)    Kateri pa so trendi, ki nam bodo krojili prihodnost?

Ocenjujemo, da bodo v desetletju pred nami gonilo sprememb štirje glavni trendi: mobilnost, oblak, t. i. veliki podatki in socialno povezovanje. Podobno menijo tudi pri družbi IDC, kjer napovedujejo, da bodo leta 2020 informacijske tehnologije z največjo poslovno vrednostjo tiste, ki bodo v eni platformi povezovale ravno mobilnost, socialno povezovanje, oblak in velike podatke.

Uveljavljanje novih vrst naprav in računalništva v oblaku prinaša povsem novo raven mobilnosti in povsod spreminja način, kako delamo. S pametnimi telefoni, tablicami in ultra prenosniki je mobilnost tako rekoč »standard«. Pri tem ne smemo spregledati učinka trgovin z aplikacijami na vlogo IT-oddelkov. Ti so za uporabnike vse manj edini vir poslovnih aplikacij, saj jih lahko prek trgovin, kot je Trgovina Windows, naložijo kar sami. Tega prej ni bilo in predstavlja veliko spremembo.

Trenutno najbolj »vroča« tema pa so veliki podatki (Big Data), kjer se na eni strani srečujemo s kompleksnostjo in tehnično zahtevnostjo, na drugi pa z veliko priložnostjo da okrepimo konkurenčne prednosti. Mnoga podjetja že uporabljajo velike podatke za izboljšanje vpogleda v poslovanje, sprejemanje boljših poslovnih odločitev, pridobivanje celovitejše slike o kupcih in iskanje novih prodajnih priložnosti. Če izpostavim samo primer, pri britanski trgovski verigi Tesco vsak mesec zberejo več kot 1,5 milijarde enot podatkov o vedenju kupcev, ki jih uporabljajo za sprotno prilagajanje cen in promocijskih akcij. To je zagotovo prihodnost. Prohodnost tudi za slovenska podjetja. In tista, ki ne bodo na tak način uporabila svojih podatkov, bodo na trgu v izrazito slabšem položaju. Tudi zaradi tega pri Microsoftu vgrajujemo funkcionalnosti za poslovno poročanje neposredno v rešitve, ki jih uporabniki že poznajo in uporabljajo, kot so Excel, SharePoint, Outlook …

Zadnji, a ne najmanj pomemben trend pa je socialno povezovanje. Socialno povezovanj že marsikje spreminja način komunikacije tako znotraj podjetja kot tudi s strankami. S temi orodji se lahko bolje odzovemo na potrebe sodobnih strank, ki od nas pričakujejo nove, bolj osebne in dvosmerne načine povezovanja, ki nakupne odločitve vse bolj sprejemajo na podlagi informacij iz socialnih omrežij. Prepričani smo, da bo imelo uveljavljanje tehnologij za socialno povezovanje strateški učinek tako znotraj kot izven podjetja. Zato smo tudi kupili Yammer, vodilno poslovno socialno omrežje, ki ima trenutno že več kot 8 milijonov uporabnikov.

7.)    Letos ste spremenili koncept Microsoftove največje konference v Sloveniji, NTK. Zakaj ste se odločili za to in kaj nam prinaša NTK 2014?

Microsoftovo NT konferenco sedaj sestavljajo trije dogodki, razporejeni skozi leto. Verjamemo, da bo to olajšalo načrtovanje udeležbe, saj so nam mnogi povedali, da si vse težje privoščijo večdnevno odsotnost iz podjetja. Hkrati bomo tako tudi lažje sledili tehnološkemu razvoju, saj živimo v precej drugačnem svetu kot takrat, ko so nove različice izdelkov prišle na trg z nekajletnim razmikom. Celotna industrija zaradi oblaka prehaja na hitrejši ciklus predstavljanja novosti in prav je, da se temu prilagodijo tudi strokovne prireditve. Seveda pa NT konferenca še naprej ostaja najboljša priložnost, da se udeleženci seznanijo z Microsoftovo strategijo in s tem, kako jim lahko ta pomaga, da bodo korak pred drugimi.

8.)    Bi za zaključek dodali še kaj?

Microsoft je uspešna in pomembna globalna korporacija, ki deluje na mnogih večjih in manjših svetovnih trgih. In čeprav je Slovenija med manjšimi, so naši uspehi vidni in priznani marsikje po svetu. Zasluga za to gre tudi našim partnerjem. V Sloveniji imamo široko mrežo partnerjev, ki imajo različne kompetence in znanja za pridobitev in izpeljavo pomembnih lokalnih in globalnih projektov. Na naše partnerje bomo stavili tudi v bodoče in s širitvijo portfelja, upam, tudi v bodoče še naprej širili tudi našo partnersko mrežo.

Alenka Štefanič Splichal

Podjetje Microsoft d. o. o. je slovenski predstavnik korporacije Microsoft, vodilnega svetovnega ponudnika naprav in storitev, ki podjetjem in posameznikom pomagajo pri uresničevanju njihovega potenciala.

Slovenska podružnica Microsofta je bila ustanovljena leta 1994 z željo, da bi tudi slovenskemu trgu ponudili inovativno programsko opremo. Od začetkov, ko so bili v podjetju zaposleni le trije uslužbenci, se je razvila v pomembno lokalno podjetje z več kot 80 zaposlenimi.

Posted in: InfoSRC 74, Intervju