Zasebni oblak za bančništvo po meri življenja

Posted on 17/12/2012

0


»Naredili smo pomemben korak k svojemu cilju, da izjemno virtualizirano informacijsko infrastrukturo preoblikujemo v zasebni oblak, ki zagotavlja informacijske storitve našemu poslovanju.«
Matjaž Žnidar, vodje enote za IT-infrastrukturo, UniCredit Banka Slovenija d. d.

UniCredit Banka Slovenija d. d. je univerzalna banka, ki je del skupine UniCredit, ene izmed vodilnih evropskih komercialnih bank z več kot 160.000 zaposlenimi in 9500 poslovnimi enotami v 22 državah.

Banka že vrsto let uporablja izdelke iz družine Microsoft System Center, ki so jih v letu 2012 s pomočjo Microsoftovega partnerja SRC nadgradili na novejšo različico System Center 2012. Z nadgradnjo so si zagotovili možnost upravljanja novejših operacijskih sistemov in uporabo številnih novih možnosti, kot je orodje Orchestrator za oblikovanje, pripravo in vpeljavo delovnih tokov v informacijskem okolju. Z izdelki System Center 2012 so tako pridobili celovito upravljavsko platformo, ki omogoča upravljanje konfiguracij, posodabljanje programske opreme, nadzorovanje storitev in zmogljivosti operacijskih sistemov ter učinkovito upravljanje virtualnih strežnikov in varnostnih kopij.

Stanje
UniCredit Banka Slovenija d. d. je univerzalna banka, ki s svojimi produkti in storitvami prispeva k dobičkonosnosti podjetij, uspešnemu življenju posameznikov in rasti slovenskega gospodarstva. Banka je del skupine UniCredit, ene izmed vodilnih evropskih komercialnih bank, ki je z več kot 160.000 zaposlenimi in 9500 poslovnimi enotami prisotna v 22 državah, v Srednji in Vzhodni Evropi pa ima močan strateški položaj.

Poslovni model skupine UniCredit temelji na lokalnem pristopu k potrebam posameznih trgov ter hkratnem izkoriščanju sinergij in ekonomij obsega, ki jih prinaša položaj globalne bančne skupine. Kljub negotovim gospodarskim razmeram tako celotna skupina kot njena slovenska podružnica beležita dobre poslovne rezultate in uresničujeta ambiciozno razvojno strategijo.

Podjetje že vrsto let uporablja izdelke iz družine System Center, s katerimi upravlja in nadzoruje svojo infrastrukturo ter zagotavlja nemoteno delovanje informacijskih storitev, ki jih pri svojem delu potrebujejo zaposleni.

Uvedbo rešitev za upravljanje infrastrukture so začeli že zgodaj, saj so med prvimi izdelki vpeljali rešitev Systems Management Server 3.0, ki danes nosi ime System Center Configuration Manager. Leta 2007 so v okolje dodali še strežnik Microsoft Operations Manager (danes System Center Operations Manager).

»Pred tem smo uporabljali različna odprtokodna orodja, ki smo jih nadomestili z Microsoftovo rešitvijo,« je povedal Matjaž Žnidar, vodje enote za IT-infrastrukturo. »Šlo je za različna orodja, ki so jih naši administratorji namestili in vzdrževali na lastno pobudo, zaradi česar smo želeli vpeljati integrirano rešitev.«

Rešitev
UniCredit Banka Slovenija d. d. je pred nadgradnjo na rešitve iz družine System Center 2012 tako uporabljala rešitve System Center Configuration Manager 2007 R3, System Center Operations Manager 2007 R2 in Data Protection Manager 2010. Podjetje se je za nadgradnjo odločilo iz več razlogov: »Želeli smo si zagotoviti možnost upravljanja najnovejših operacijskih sistemov ter izkoristiti številne nove možnosti, ki jih prinašajo nove različice,« je pojasnil Matjaž Žnidar. »Prav tako smo želeli izkoristiti nove upravljavske pakete, ki so del rešitve System Center Operations Manager.«

V banki so nove različice vpeljali tudi zaradi novih možnosti integracije med posameznimi rešitvami, med novimi orodji pa izstopa Orchestrator, ki omogoča oblikovanje, pripravo in vpeljavo delovnih tokov v informacijskem okolju. Z njim lahko razvijalci, administratorji in vodstvo povežejo različne izdelke v družini System Center in avtomatizirajo različne naloge v celotnem sistemu. Posebna prednost rešitve je, da se integrira tudi s poslovnimi procesi, s čimer zagotavlja tesno povezavo med poslovanjem in informacijsko infrastrukturo.

»Vsem tem novim možnostim smo dodali še funkcionalnosti strežnika System Center 2012 Virtual Machine Manager ter s tem naredili pomemben korak k svojemu cilju, da izjemno virtualizirano informacijsko infrastrukturo preoblikujemo v zasebni oblak, ki zagotavlja informacijske storitve našemu poslovanju,« je povedal Matjaž Žnidar.

Pri vpeljavi so se v banki odločili, da uporabijo večino orodij iz družine System Center 2012, ki vključujejo System Center Configuration Manager 2012, System Center Operations Manager 2012, Data Protection Manager 2012 in System Center 2012 Orchestrator. Vsi izdelki so nameščeni na Microsoftovi virtualizacijski platformi Hyper-V, s katero je mogoče preprosto dodeljevati vire in nove virtualne strežnike, če je potrebno.

Za projekt nadgradnje na nove različice se je UniCredit Banka Slovenija d. d. povezala z Microsoftovim partnerjem SRC. Ker je podjetje že uporabljalo izdelke iz družine System Center, niso ocenjevali ali pregledovali drugih rešitev, temveč so se osredotočili predvsem na nove možnosti, ki jih prinaša nova različica.

»Naša odločitev je bila lahka, saj je Microsoft z novo različico zagotovil nove možnosti, ki smo jih v prejšnjih pogrešali, obenem pa je bistveno izboljšal uporabniško izkušnjo,« je poudaril Žnidar. »V podjetju imamo z Microsoftom podpisano pogodbo Enterprise Agreement, zaradi česar nam licence za nove različice pripadajo brezplačno. Tako smo imeli pri prehodu stroške le z vpeljavo, kar je še dodatno poenostavilo našo odločitev.«

 

Prednosti

Z vpeljavo novih izdelkov je UniCredit Banka Slovenija d. d. vzpostavila celovito upravljavsko platformo, ki omogoča upravljanje konfiguracij, posodabljanje programske opreme, nadzorovanje storitev in zmogljivosti operacijskih sistemov ter učinkovito upravljanje virtualnih strežnikov in varnostnih kopij. Celovita rešitev je še posebej pomembna v poslovnem okolju v bančništvu, ki zahteva visoko varnost in zanesljivost vseh storitev.

»Glavna prednost odločitve za celoten nabor Microsoftovih orodij je, da se nam ni bilo treba ukvarjati z integracijo med posameznimi rešitvami,« je pojasnil Rok Rogelj, vodja programa Računalniški inženiring pri podjetju SRC. »Družina izdelkov System Center predstavlja celovito rešitev, ki ne zahteva kompromisov ali nadomestnih rešitev. Orodja in njihovo povezljivost preveri že razvijalec, kar zagotavlja odlično integracijo.«

Administratorji so z novim sistemom o napakah obveščeni, še preden napako opazijo končni uporabnik, kar skrajša trajanje izpadov in omogoča višjo storilnost zaposlenih. Prav tako lahko zaradi stalnih obvestil o nepravilnostih v delovanju, ki jih zagotavlja nadzorni sistem, administratorji določene napake odpravijo, še preden dejansko pride do izpada. Na ta način v podjetju odzivno in proaktivno upravljajo celoten informacijski sistem, ki je na voljo internim strankam.

»Naša želja je vzpostaviti infrastrukturo, ki je popolnoma nadzorovana in deluje tako zanesljivo, da stranke na nas pomislijo le, ko jih obvestimo o novih funkcionalnostih programske opreme,« je povedal Matjaž Žnidar. »Z nadgrajeno programsko rešitvijo smo vsekakor na pravi poti, da tak sistem vzpostavimo.«

V prihodnosti namerava UniCredit Banka Slovenija d. d. avtomatizirati ponavljajoče se naloge in tako razbremeniti administratorje. Načrtujejo tudi vpeljavo prvega servisnega paketa, s katerim bodo pridobili možnosti za upravljanje operacijskega sistema Windows Server 2012 in platforme Hyper-V 3.0. Nadaljevali bodo tudi z vpeljavo nadzora nad storitvami, saj želi podjetje uresničiti strategijo celovitega spremljanja in upravljanja delovanja storitev.

»Pot od prve vpeljave rešitve do točke, ko imaš celoten sistem pod nadzorom, je dolga in pomeni spremembe tako za posameznike, ki morajo prilagoditi svoj način dela, kot za celotno organizacijo,« je povedal Matjaž Žnidar. »Seveda je ravno zato pomembno, da ima projekt podporo uporabnikov in naši administratorji so celotno nadgradnjo z veseljem podprli in pri njej sodelovali. Še pomembneje pa je, da imaš podporo partnerja, kot je SRC, ki nam je s svojim znanjem in izkušnjami pomagal pri tem kompleksnem projektu.«

UniCredit Banka Slovenija d. d. je v svojem informacijskem okolju še nadgradila celovit pristop k upravljanju informacijske infrastrukture. Z možnostmi za upravljanje informacijskih sredstev in nadzorovanjem delovanja storitev so vzpostavili proaktivno okolje, v katerem so skrajšali čas izpadov in omogočili odpravljanje napak, še preden povzročijo težave. Prav tako so vzpostavili okolje, v katerem bodo lahko avtomatizirali številne administrativne naloge ter se obenem pripravili na prihodnost in nove izdelke.

Microsoft System Center
Rešitve System Center pomagajo IT-strokovnjakom pri upravljanju fizičnih in virtualnih IT-okolij v podatkovnih centrih, na odjemalskih računalnikih in napravah. Z uporabo integriranih in avtomatiziranih upravljavskih rešitev so IT-organizacije bolj storilni ponudniki storitev za svoja podjetja.

Več informacij o rešitvah Microsoft System Center je na voljo na http://www.microsoft.com/systemcenter.