Pripravljeni na prihodnost

Posted on 17/12/2012

0


V naslednjih letih bodo širjenje tehnologije »kot-storitve«, vedno več tehnološko usposobljenih zaposlenih in večja kompleksnost poslovanja povečali razkorak med povpraševanjem podjetij in tradicionalno ponudbo IT, ki jo podjetju lahko zagotovi interni oddelek IT. V tej novi dobi bodo uporabniki še vedno potrebovali računalnik, tablice in mobilne naprave, da bodo opravili svoje delo. Prav tako bodo tudi razvijalci še vedno potrebovali računalnike, sisteme za hranjenje podatkov in omrežja. Vendar pa ne eni ne drugi ne bodo nujno potrebovali lastnega tradicionalnega dobavitelja IT infrastrukture in obratovalnih storitev, kar je bila skoraj edina praksa do današnjih dni.
To pa pomeni velike spremembe v vlogi oddelka IT v podjetju in primarnih nalogah, ki jih mora opravljati CIO. Danes se mnogim CIO-m očita, da so bistveno preveč osredotočeni na infrastrukturo in veliko premalo na informacije. Od IT oddelka se danes pričakuje, da postane skrbnik vseh informacij v podjetju. A to je šele prvi korak, pravi cilj mora biti izboljšanje uporabe informacij. In IT ima tu aktivno vlogo. Ni dovolj, da se samo odziva na poslovne zahteve, njegova naloga danes je, da proti poslovni strani nastopa kot inovator in svetovalec.
A kakorkoli se to sliši enostavno, je v praksi še vedno redkost najti primere, kjer je IT resnično osredotočen na pomoč uporabnikom, da iz podatkov pridejo do informacij, ki maksimizirajo poslovno vrednost v podjetju. Zato v mnogih podjetjih tudi opažamo zmanjšanje vlaganj v tehnologijo oz. zaustavitve projektov, za katere poslovna stran ne verjame, da bodo kdajkoli povrnili vložena sredstva.
Če želi podjetje preživeti in uspevati tudi v prihodnosti, mora sprejeti uporabo tehnologije kot strateškega orodja, kar Forrester imenuje “poslovna tehnologija” (BT, ang. Business Technology), in nov poslovni model, ki pride z njim. V taki organizaciji je IT merjen glede na poslovni izid in ne na to, kaj dela. Je enakopraven partner sodelavcem na poslovni strani. Ne razmišlja, da je njegova primarna naloga poravnava IT s poslovanjem, ampak vidi svojo vlogo v pomoči pri definiranju vizije in ciljev podjetja in v zagotovitvi možnosti transformacije poslovnega modela, če je to potrebno, da podjetje ostane konkurenčno.
Danes je pravi čas, da podjetje začne pripravljati IT infrastrukturo prihodnosti, ki bo modularna in ne več monolitna, ki bo presegla meje poravnave IT s poslovanjem, ki bo znala prenesti dobre prakse uporabe tehnologije s strani uporabnikov v svoje okolje, ki bo znala na novo postaviti varnostne standarde in integrirala združene komunikacije v svoj novi IT ekosistem. Čeprav analitika ni zamenjava za človeško razmišljanje, pa nam omogoča odkrivanje vzorcev in potencialnih priložnosti iz ogromnih podatkovnih zbirk, socialnih omrežij ali drugih virov. Zato je edini pravi nasvet za jutri: vgradite analitiko povsod.
Priložnost izkoristiti tehnologijo in jo uporabiti za doseganje konkurenčne prednosti še nikoli ni bila večja. Zato prihodnost pripada tistim, ki jo bodo znali najbolje uporabiti.

Marko Šmid

Posted in: InfoSRC 71, Kolumna