SAP gradi ekosistem uspeha

Posted on 27/09/2012

0


Simon Kaluža je karizmatičen vodja. Generalni direktor SAP Slovenija stavi na dobro ekipo in vrhunske poslovne rešitve, ki znajo odkleniti potencial podjetij. Naš tokratni gost je prepričan, da lahko vsa podjetja poslujejo še bolje, le uspeha se ne smejo ustrašiti. Slovenska podružnica velike korporacije namreč s pridom uporablja številne inovacije, ki jih skupaj s svojimi partnerji uspešno prenaša v domače podjetniško okolje in tako gradi ekosistem uspeha. Informacijske tehnologije so v sodobnem času ne le delovno orodje, temveč tudi temelji, na katerih gradijo konkurenčne prednosti.

Gospod Kaluža, v Sloveniji je veliko IKT-podjetij, v čem se podjetje SAP Slovenija razlikuje od drugih?

SAP Slovenija stavi na podobne konkurenčne prednosti kot cela korporacija. Naša poslovna programska oprema je rezultat 40 let razvoja in izkušenj v najrazličnejših industrijah širom sveta, zato nikogar ne preseneča, da najuspešnejša podjetja na svetu uporabljajo prav SAP. SAP Slovenija, katerega naloga sta med drugim tudi lokalizacija in podpora teh rešitev, se iz leta v leto dokazuje z naprednimi implementacijami, ki veljajo za najboljše prakse v posameznih panogah. V hiši imamo t. i. ‘mission critical’ rešitve, ki podjetjem pomagajo poslovati bolje, kot rečeno pa je ena največjih prednosti prav širina našega znanja, saj imamo za več deset panog in industrij oblikovane specializirane rešitve.

Kako je voditi podjetje, ki je del velike korporacije?

Ta položaj ima dva pogleda. Kot predstavnik neke korporacije si vedno do neke mere ukaljupljen v njene procese, ki po preverjeni poti skrbijo za uspešno poslovanje. Na drugi strani pa mora vodja delovati kot podjetnik, kar v prvi vrsti pomeni, da mora biti prilagodljiv, razumeti lokalni trg ter potrebe strank. Z vidika vodje je najbolj pomembno to, da okoli sebe zbere ekipo dobrih sodelavcev, ki ji zaupa.

V IT svetu ste že dobrih 18 let. Kakšne izzive ste imeli, ko ste začenjali kariero in kakšni so izzivi danes?

Človek odrašča in se razvija, skladno s tem pa se nabirajo tudi izkušnje in znanja, ki so po mojem mnenju ključni elementi za spopadanje z izzivi. Slabi dve desetletji je dolga doba in v tem času se praktično vsak posameznik spremeni. Če se ozrem 18 let nazaj in pomislim, kakšni IT-izzivi so bili pred menoj tedaj, se denimo spomnim predvsem programerskega dela. Takrat je bilo pomembno le to, kako v čim krajšem času sprogramirati največ funkcionalnosti v neko rešitev. To je bil čas, ko so se jutra začela s slušalkami na glavi, večeri pa končali ob pivu v bližnjem bifeju. A tisti občutki, ko je projekt, na katerem delaš, zaživel, so podobni še danes – nosiš ponos v srcu.

Danes sem seveda v popolnoma drugačni vlogi. Kot manager in generalni direktor podjetja, v katerem sem odgovoren za delo 30 ljudi, je izzivov predvsem veliko več in so tudi precej različni. Želim biti odličen podjetnik, ki razume stranke in trg, saj sem sedaj pravzaprav v vlogi prvega prodajnika in ne več razvijalca.

Kakšne prioritete, poslovne in tehnološke, imate v SAP Slovenija? Se te razlikujejo od prioritet korporacije?

SAP je inovativno tehnološko podjetje, kar dokazuje vrsta sodobnih programskih paketov in rešitev, ki podpirajo sodobno poslovanje. Korporacija vodi na številnih segmentih, saj velikokrat v praksi prva uresniči napovedi trendov analitikov in strokovnjakov. Rešitve SAP danes v celoti podpirajo računalništvo v oblaku, napredno mobilnost, dostop do podatkov kjerkoli in kadarkoli, skratka delo v t. i. realnem času. Da znamo iti še korak dlje, pa dokazujemo z vrhunsko analitično napravo SAP HANA, ki izkorišča izjemno hitrost in zmogljivosti računalništva v pomnilniku.

Medtem, ko je prioriteta korporacije razvoj vrhunskih rešitev, SAP Slovenija na prvo mesto postavlja njihovo trženje, kar je seveda povsem logično in pričakovano, saj tako delujejo tudi druge lokalne podružnice velikih korporacij. Slovenija globalno velja za majhen, a tehnološko razvit trg, zato število implementacij sistemov SAP po podjetjih ne preseneča. Prepričan sem, da jih bo v prihodnje še več, saj se SAP vedno bolj umešča tudi kot rešitev za majhna in srednje velika podjetja, ki prevladujejo tudi v našem poslovnem prostoru.

Trenutno se veliko IKT sveta vrti okrog računalništva v oblaku in mobilnosti. Kako v SAPu gledate na to?

SAP je danes vodilni ponudnik poslovnih rešitev s področja mobilnosti, saj strankam omogoča, da poslovanje upravljajo tudi prek mobilnih naprav. V dobi računalništva v oblaku, ki bo dodobra spremenilo dojemanje informacijskih tehnologij med uporabniki, želi biti SAP vodilni ponudnik naprednih infrastruktur, platform, poslovnih aplikacij ter storitev. V SAP ekosistemu mobilnih aplikacij bo kmalu na voljo 10.000 poslovnih aplikacij, ki jih bodo prispevali razvojniki rešitev SAP, SAPjevi partnerji ter številni neodvisni ponudniki programske opreme. SAP s ponudbo mobilnih poslovnih rešitev temeljito podpira mobilna delovna mesta in zaposlene ter omogoča proaktivne poslovne modele. Podjetja z uporabo rešitev s področja mobilnosti pridobijo na odzivnosti poslovanja, saj lahko zaposleni dostopajo do informacij kadar koli in od koder koli, prav tako pa lahko informacije posredujejo podjetju v realnem času.

Kar zadeva računalništvo v oblaku, pa le-to ni več zgolj napoved prihajajočega trenda, temveč realnost. Vse več poslovnih rešitev SAP je že na voljo kot storitev iz oblaka, prenekatere med njimi že uporabljajo tudi slovenska podjetja. Letos je SAP še dodatno predstavil napredno strategijo računalništva v oblaku, ki podjetjem pomaga obvladovati zaposlene, finančne vire, stranke ter dobavitelje. V korporaciji SAP bodo poskrbeli za brezšivno integracijo rešitev iz oblaka s klasičnimi namestitvami poslovnih sistemov, kar bo še spodbudilo rabo teh rešitev.

Varčevanje pri naložbah, tudi v IT, je stalnica že nekaj let. Kaj pričakujete, da se bo na tem področju zgodilo v bližnji prihodnosti?

Podjetja so resnično postala bolj previdna glede porabe denarja, kar se pozna predvsem pri naložbah. Vsak izdatek je treba podkrepiti s številkami in poslovnim načrtom. Takšno poslovno obnašanje je celo v prid družbi SAP, saj ta velja za ponudnika rešitev in storitev, kjer so vsi projekti zelo temeljito pripravljeni in predstavljeni, podrobno je razdelana tudi stroškovna plat. Potencialen naročnik takoj dobi informacije o skupnih stroških lastništva rešitve na kratek in dolgi rok, izračunano dobo povrnitve naložbe …

Večjo težavo pa vidim v tem, da tako podjetja kot država izdatke za IT zmanjšujejo prek razumnih meja. IT ni le vzdrževanje in strošek, kot bi ga radi nekateri predstavili vodilnim. Danes so lahko prav sodobne tehnologije tiste, ki odločajo o uspehu in preživetju podjetij, so tiste, ki gradijo konkurenčne prednosti. Moje prepričanje je, da morajo podjetja z vizijo gospodarsko krizo izkoristiti za napredovanje in rast. Če imamo vizijo, če vemo, kam želimo iti, in če so druga podjetja v tem času predvidoma oslabljena, je to pravzaprav za podjetje celo prednost. Ob zadnji finančni krizi je obstajala statistika, da je le 20 odstotkov podjetij, ki so prevladovala pred krizo, kasneje uspelo pobegniti iz krize. Med glavnimi razlogi za njihov neuspeh pa je bila odsotnost naložb v nove rešitve. Včasih se mi zdi, da se zelo hitro zgodi, da postanemo ležerni, si mislimo, ‘saj to bo pa šlo’. Ne – dejstvo je, da na trgu vlada trd boj za vsako stranko. Zato je treba gledati več kot le nekaj mesecev vnaprej in graditi na prihodnosti poslovanja.

Kako sicer ocenjujete vpliv še vedno trajajoče krize na lastno poslovanje ter poslovanje vaših strank? Kakšna je njihova »kondicija«?

Čeprav se celotno t. i. evro območje že tri leta spopada s krizo, je bil zame daleč najbolj zanimiv podatek ta, da smo lansko leto v regiji SAP EMEA, torej na območju Evrope, Bližnjega vzhoda in Afrike, naredili najboljše leto v zgodovini. Razlog za preskok je v naših inovacijah in v rešitvah, ki naslavljajo nove potrebe.

Slovenija ima kot rečeno relativno majhen trg in velja za precej zaprto. Seveda se potem kriza čuti tudi pri nas. A menim, da jo mediji naredijo še precej bolj dramatično kot je v resnici, čeprav nam kak poslovni partner včasih potoži, da mu ni najlažje. V SAP še vedno predvidevamo rast predvsem na področjih, kjer začenjamo z inovacijami, je pa res, da so paradni konji našega gospodarstva v določenih težavah. Prepričan sem, da nam največ škode dela predvsem t. i. psihološka komponenta – ko začnemo vsi govoriti o krizi, gre celotno okolje v neko negativno spiralo, tako da se potem ta kriza včasih po krivem preseli tudi do organizacij, ki poslujejo dobro in so sposobne naložb v nove tehnologije, a si morda v zadnjem hipu premislijo.

V začetku leta ste postali tudi direktor nove organizacijske enote SAP jugovzhodna Evropa. Kakšno je stanje gospodarstev jugovzhodno od Slovenije, mar tudi tam gospodarski utrip narekuje politična situacija?

Morebiti boste presenečeni, a prav velikih odstopanj ni zaznati. Tako kot v Sloveniji, imajo tudi te države še precej podjetij vsaj v delni državni lasti, kar pomeni, da ima država neposreden vpliv na vodstvo in na strategijo posameznih podjetij. In dokler se gospodarske razmere ne umirijo, so ta podjetja malo bolj previdna glede naložb. Potem je tu še dejstvo, da vsaka sprememba vlade in politike vedno prinese določeno zatišje na področju naložb in kakšno reorganizacijo. Sicer pa so stvari tudi zunaj, ne glede na to ali gre za Zahodno ali Vzhodno Evropo, jasne – kdor želi delati, bo delal ter skrbel za razvoj svojega poslovanja. Tisti, ki išče izgovore, pa je s politiko dobil le navidezno dober izgovor. Konec dneva/meseca/četrtletja/leta je treba pokazati rezultate.

Kako pa se v SAP Slovenije odzivate na takšne pogoje poslovanja?

V SAP poskušamo najprej razumeti poslovanje podjetij ter jim šele nato ponuditi rešitve, s katerimi bodo uresničila svojo poslovno vizijo. Danes imamo med domačimi strankami tako majhna kot velika podjetja. Če dobro pomislim, odkar sem direktor še nismo imeli situacije, ko bi podjetje popolnoma potegnilo ‘ročno zavoro’. Potrebno pa je razlikovati, katere so tiste rešitve, ki jih podjetje nujno potrebuje, in katere tiste, za katere lahko rečemo, da bi jih bilo lepo imeti. Glede na to, da mi nudimo vrhunske poslovne rešitve, se večina pogovorov z obstoječimi in potencialnimi naročniki usmerja v tiste nujno potrebne rešitve. Imamo pa tudi v Sloveniji veliko podjetniških zvezd, še posebej v zasebnem sektorju deluje več vrhunskih podjetij, ki so uspešna tudi v svetovnem merilu. Tako po poslovni mentaliteti kot po izdelkih, ki jih nudijo, izstopajo, Sensum, Mikro+polo, in drugi. Ta podjetja so včasih tudi zanemarjena, medijsko recimo. Vsa našteta podjetja so izjemno razvojno naravnana, imajo zelo jasno strategijo in vizijo ter so  odporna proti kriznim nihanjem. Še več, zaostrene gospodarske razmere znajo izkoristiti za svojo hitrejšo rast in razvoj. 

Pri implementaciji rešitev SAP pogosto sodelujejo partnerji. Čemu takšna ureditev?

SAP ima v svojem prodajnem programu zares veliko število rešitev in storitev. Mnoge med njimi so specializirane za posamezna področja in dejavnosti, zato je prav, da temu sledita tudi prodaja in predvsem implementacija. V Sloveniji ima SAP več specializiranih partnerjev za implementacije svojih sistemov in rešitev, vendar pa so številni med temi partnerji tudi razvijalci, ki že tako specializirane rešitve še dodatno prilagodijo podjetjem in njihovi dejavnosti. Njihova vloga je izrednega pomena, saj so takšne implementacije v praksi izjemno uspešne in oblikujejo marsikatero zgodbo o uspehu. Partnerji so naša podaljšana roka in neredko tudi prvi stik s stranko.

Junija ste imeli svoje največje slovensko strokovno srečanje, SAP forum. Kaj nam je srečanje prineslo letos?

SAP vsako leto organizira poslovno srečanje SAP FORUM, kjer strankam, partnerjem in zainteresirani javnosti predstavimo najnovejše inovacije, tehnologije ter aktualne primere iz prakse. SAP FORUM je nova generacija poslovno-tehnoloških dogodkov, ki se je razvila iz SAP World Toura. Dogodki se organizirajo po celem svetu in združujejo znanja ter tako na globalnem trgu, kjer je SAP vodilno podjetje, predstavljajo inovacije in tehnologije.

SAP FORUM, ki ga je letos zaznamoval slogan ‘Run like never before’, je udeležencem postregel tudi z odmevno  okroglo mizo z naslovom ‘Dvig konkurenčnosti skozi inovacije’, kjer so pomembni predstavniki iz gospodarstva razpravljali o načinih za spodbujanje inovacij ter dojemanju poslovnih priložnosti v Sloveniji. Po tehnološki plati večjih presenečenj ni, ponudniki še največ stavijo na rešitve s področja mobilnosti, analitike ter upravljanja odnosov s strankami. Prednostne obravnave so deležne tudi rešitve, ki omogočajo hitro implementacijo in hitro povračilo naložbe. Te so še posebej priljubljene med malimi in srednje velikimi podjetji, na katerih temelji največji delež rasti v gospodarstvih evro območja.

Kje vidite podjetje SAP Slovenija čez 5, 10, 15 let?


Napovedovanje prihodnosti, še posebej za tako dolga obdobja, je vedno nehvaležno. Prepričan pa sem, da bo družba SAP še rasla in postala še vplivnejša. V to verjamem, saj 40-letna tradicija izdelave vrhunske poslovne programske opreme in več kot 183 tisoč strank s celega sveta dokazujejo, da se znamo hitro prilagoditi spremenljivim pogojem poslovanja in zahtevam sodobnih podjetij. V globalno povezanem svetu namreč ne manjka poslovnih priložnosti, hkrati pa so tudi slovenska podjetja vse bolj vpeta v globalni trg. SAP Slovenija bo tudi v prihodnje podjetjem pomagal inovirati ter poslovati bolje in tako njihove potenciale prenesti v realnost. Glede želja pa je tako – v svetu kar 85 odstotkov med 100 najvplivnejšimi blagovnimi znamkami uporablja rešitve SAP; želim si, da bi nekoč kaj takega veljalo tudi za Slovenijo.

Alenka Štefanič Splichal

Posted in: InfoSRC 70, Intervju