Prenova spletnega nastopa Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije

Posted on 08/11/2011

0


Predstavitev organizacije in njene ponudbe na spletu na jasen, celovit in pregleden način ter usklajeno s celostno grafično podobo je glede na razvitost spleta danes eno najpomembnejših ogledal velikih organizacij. Ker splet v hitrem tempu življenja postaja prednostni komunikacijski kanal, dostopen kadarkoli in kjerkoli, spletni nastop organizacije postaja bolj pomemben od ostalih predstavitvenih in prodajnih poti.

Dogodek na sejmu MOSS 2011

Uspeh nastopa na spletu je odvisen od mnogih dejavnikov. V podjetju SRC smo osredotočeni na intuitivnost in enostavnost uporabe spletnih rešitev, funkcionalen dizajn, ki sledi smernicam CGP organizacije in obnašanju obiskovalcev na spletu z integracijo spletnih rešitev z zalednimi sistemi za povečanje uporabnosti in informativnosti spletnega nastopa.

SRC skupaj s partnerji na tem področju deluje že vrsto let, pri čemer združujemo sodobne tehnologije z aktualnimi trendi oblikovanja, pri projektih pa se osredotočamo na poslovne cilje, ki jih stranke želijo na spletu doseči z našo rešitvijo. S tehničnega vidika skrbimo, da so rešitve za uporabnika enostavne za uporabo, stabilne in zanesljive pri delovanju, odprte za povezovanje z ostalimi informacijskimi sistemi ter strankam prinašajo poslovne prednosti, ki jih od spletnih rešitev pričakujejo.

Oblikovna in konceptualna zasnova starih spletnih mest Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije je bila narejena daljnjega leta 2004. Spletno mesto www.ozs.si je bilo zasnovano kot informativni portal, preko katerega zbornica (enosmerno) obvešča svoje člane o aktualnih zadevah. Skozi življenjsko dobo je bilo spletno mesto večkrat nadgrajeno z manjšimi samostojnimi spletnimi apliakcijami in oblikovnimi dodatki, posledica česar je neenotna tehnološka platforma z veliko majhnimi samostoječimi aplikacijami. Poleg zastarelega koncepta in tehnološko neenotne in stare platforme pa ima zbonica problem tudi s samim obsegom in strukturo vsebin. Obseg članov je z leti narastel na več kot 25.000 in vse te vsebine so uvrščene v prvotno vsebinsko strukturo, le-ta pa je postala prenasičena in neuporabna.

Obrtno-podjetniška zbornica je bila zato primorana narediti nekaj na tem področju in odločili so se ne le za oblikovno prenovo in optimizacijo vsebin, pač pa tudi za nadgraditev portala s prodajno usmerjenimi funkcionalnostmi in nastop na mobilnem kanalu.

OZS je skupaj s podjetjem SRC zasnovala nov koncept prodajno usmerjenega spletnega portala, ki bo poleg obstoječe komunikacijske relacije zbornica–člani sedaj ponujal tudi komunikacijo na relaciji člani–potrošniki. S tem bo OZS naslavljal vse tri ciljne skupine spletnih uporabnikov (informativna, storitvena in prodajna). Paradni konj prenove spletnega nastopa je uvedba spletnega in mobilnega kataloga obrtnikov in njihovih izdelkov ter storitev, imenovana Moj obrtnik.

Moj obrtnik na spletu.

Glavna ideja je bila približati člane zbornice širši javnosti v smislu priprave platforme, okolja za sodoben interaktivni katalog ponudnikov izdelkov in storitev.

Moj obrtnik je zasnovan na interaktivni prodajni platformi, ki je trentno prisotna na spletnem kanalu, na Googlovem Androidu in Applovem iOS-u. Vloga OZS je v tem primeru posredniška, v smislu izboljšanja in povečevanja storitev za člane. Člani bodo preko spletnega kataloga povečevali svojo prepoznavnost in zmanjšali stroške nastopa na spletu in mobilnem kanalu.

Aplikacija Moj obrtnik ima vgrajen napreden iskalnik, ki omogoča iskanja preko iskalnega niza ali preko kategorizacije članov glede na različne življenjske situacije. Aplikacija je integrirana z obrtnim registrom, poleg osnovnih podatkov, ki so pridobljeni iz registra, pa lahko vsak član doda še poljubno število poslovalnic, poslovalnicam pa poljubno število izdelkov in storitev. Aplikacija je enostavna za uporabo, vsebuje spletne funkcionalnosti, kot so prikaz interaktivnih lokacijskih map, galerije slik poslovalnic, izdelkov in storitev, možnosti pošiljanja povpraševanja itd.

Moj obrtnik na platformi Android

Moj obrtnik na platformi Android.

Mobilna različica Moj obrtnik pa ima poleg zgoraj omenjenih funkcionalnosti prilagojeno uporabniško izkušnjo za delo na pametnih telefonih na dotik in pa implementacijo funkcionalnosti, značilnih za te naprave, kot so: klic na dotik, uporaba lokacijskih storitev za blizu mene, sortiraj po oddaljenosti itd.

Poleg implementacije kataloga ponudbe članov zbornice je projekt prenove spletnih mest obsegal tudi implementacijo sodobne, privlačne in uporabniku prijazne oblikovne zasnove, popolnoma prenovljeno spletno uporabniško izkušnjo in postavitev nove vsebinske stukture, ki je sedaj usmerjena k ciljnim uporabniškim skupinam. OZS ima sedaj zmogljivo, kakovostno in enotno platformo za nastop na spletu, ki vsebuje moderne interaktivne elemente, kot so medijska okna, izpostavljene aktualne vsebine, podporo za prijavo na dogodke in izobraževanja itd. Oblikovna zasnova je bila delana tako, da je OZS dobila nabor pristajalnih strani, ki jih lahko poljubno uporablja za postavitev novih vsebinskih segmentov, prav tako pa so z minimalnim vložkom uporabne za postavitev novih spletnih mest.

Spletno mesto.

Vzporedno s prenovo spletnih mest in spletnega nastopa je tekel tudi projekt postavitve prvega virtualnega sejma v Sloveniji, ki je potekal v času Mednarodnega obrtnega sejma v Celju (7. 9. 2011–15. 9. 2011). Obiskovalci so si lahko ogledali in prenašali elektronske vsebine, vsem skupaj VOS omogoča prihranek denarja in časa. Obiskovalec VOS se je lahko sprehodil med stojnicami, kjer je pregledoval gradivo, video predstavitve, klepetal z razstavljavci in shranil zanimive vsebine v svoj e-kovček. Pridružil se je lahko pogovoru na okrogli mizi in preizkusil orodja za mreženje, kot je npr. klepetalnica. Trenunto pa si lahko arhivsko različico sejma pogledate na www.virtualnisejem.si.

virtualnisejem.si.

Projekt je bil razdeljen v dve fazi, prva faza je obsegala vzpostavitev prenovljenih spletnih mest, vzpostavitev spletnega kataloga Moj obrtnik, vzpostavitev kataloga Moj obrtnik na platformi Android in izvedbo virtualnega sejma. Prva faza projekta je bila uspešno in pravočasno izvedena in nameščena v produkcijsko okolje 8. 9. 2011 ter uradno predstavljena na Mednarodnem obrtnem sejmu v Celju, kjer je vodstvo Zbornice skupaj s projektno ekipo izvedlo predstavitev novosti članom in zaposlenim na Območnih obrtnih zbornicah.

Druga faza projekta obsega funkcionalno nadgradnjo spletnih mest, nadgradnjo spletnega kataloga Moj obrtnik z možnostjo predstavitev izdelkov in storitev članov zbornice, vzpostavitev mobilnega kataloga Moj obrtnik na platformi Apple iOS in druge dopolnitve na platformi za lažje in učinkovitejše delo z registriranimi uporabniki ter ažuriranja spletnih vsebin, ki pa so očem nevidne. Druga faza projekta naj bi bila končana nekje do konca leta 2011.

Žiga Štiherl