Na oblak stavimo prihodnost našega podjetja

Posted on 15/05/2011

0


Biljana Weber je s 1. januarjem 2011 postala generalna direktorica slovenske Microsoftove podružnice. V podjetje je prinesla poglobljeno poznavanje trga informacijskih tehnologij in bogate izkušnje z razvojem prodajnih poti in poslovanja ter vodenjem trženja. Pred prihodom v Microsoft je bila zaposlena v družbi IBM, nazadnje kot direktorica za javni sektor za področje srednje in vzhodne Evrope, 3 leta pa je slovensko podružnico istega podjetja tudi vodila.

Gospa Weber, v Sloveniji je veliko IKT podjetij, v čem se podjetje Microsoft Slovenija razlikuje od drugih?
Osebno mi je zelo všeč pozitivna naravnanost v podjetju: kozarec vode je vedno napol poln in nikoli napol prazen. Ta lastnost in pozitiven pristop je izrednega pomena, posebej v časih resnih gospodarskih izzivov. Ogromno pozornosti namenjamo razvoju kadrov in oblikovanju pozitivnih odnosov na delovnem mestu. Sproščeno delovno okolje, v katerem se zaposleni zavedajo svojih ciljev in ciljev podjetja in pri tem uživajo v svojem delu, je tako ključnega pomena za naš uspeh.
Prav tako je nemali del naših prizadevanj usmerjen v znanje naših zaposlenih, saj verjamemo, da so le-ti pogon inovativnosti, ki je v današnjem času še kako potrebna. Najbolj objektivni, ko govorimo o razlikah, smo lahko le v primerjava z ostalimi Microsoftovimi podružnicami. Glede na to, da smo globalno podjetje s skupno kulturo, podobnim praksam, prilagojenim lokalnim okoljem in potrebam, sledijo podružnice po vsem svetu. Microsftova podružnica v Sloveniji je bila lansko leto izbrana za najboljšo podružnico na svetu v konkurenci srednjih in manjših podružnic in na to smo izjemno ponosni.
Kako je voditi podjetje, ki je del velike korporacije?
Microsoft je zelo dinamično podjetje, ki ga sestavljajo zelo sposobni, zavzeti, tehnično izobraženi in motivirani zaposleni. Tu se od direktorja zahteva več različnih veščin, a ključnega pomena sta podjetnost in izredno dobre veščine vodenja ljudi. Naloženo nam je veliko odgovornosti, hkrati pa tudi svobode pri izbiri strategije vodenja in nastopa na trgu.
Korporacija ima posluh za povratne informacije, ki jih prinašamo iz lokalnega okolja, in jih upošteva pri postavljanju ciljev in kreiranju usmeritve podjetja v prihodnosti. Direktor takšnega
podjetja je tako izpostavljen mnogim pritiskom, saj mora na eni strani slediti ciljem lastnikov, hkrati pa sam presoditi in izbrati strategijo nastopa na lokalnem trgu za daljše obdobje. Za direktorja to pomeni dodatne priložnosti, a hkrati izzive. V zadovoljstvo mi je voditi podjetje, v katerem so zaposleni priznani strokovnjaki na svojem področju, ki predlagajo nove, drzne
ideje in so zelo konkretni pri predstavljanju svojih predlogov. Podjetje namenja posebno pozornost razvoju internega potenciala z natančnim načrtovanjem karierne poti in spremljanju
izvajanja tega načrta. Ko gre za iskanje novozaposlenih, se izbor zelo skrbno izvaja, saj podjetje stremi k temu, da zaposluje najboljše kadre in talente v posamezni državi.
Kakšne izzive ste imeli, ko ste začenjali kariero v IT-industriji, in kakšni so izzivi danes?
Osnovne lastnosti – visoka prilagodljivost, pripravljenost delati v okolju, ki se nenehano spreminja, hitro učenje, odprtost in pripravljenost razmišljati »out of the box« – so bile pomembne na začetku moje kariere in so zelo aktualne tudi danes. IT panoga se je skozi čas zelo spremenila. Nekoč sem prejela tri elektronska sporočila na dan. Če sem jih hotela prebrati, sem morala za to priti v svojo pisarno in sesti za svoj terminal (nismo še imeli svojih osebnih računalnikov), danes pa elektronsko pošto prebiram kar s telefona, in vsako minuto so v mojem nabiralniku vsaj tri nova sporočila. Napredek nam torej omogoča večjo produktivnost in boljšo odzivnost. Nekoč je bil izziv, kje najti informacije, danes jih je pomembno znati razvrstiti po prioritetah in jih pravilno uporabiti. Ponudba informacijskih tehnologij je bila pestra tako nekoč kot danes, le da so na trg vstopili nekateri novi ponudniki in zamenjali
tiste, ki jih danes ne najdemo več. Konkurenčnost ostaja pestra.

Od leta 1993 ste bili v družbi IBM, med leti 2006 in 2009 ste vodili slovensko podružnico. Ali lahko že povlečete kakšne paralele med obema velikanoma IT industrije oziroma kakšne so razlike?
Kljub temu, da imata podjetji različen poslovni model, je podobnosti med njima ogromno, navsezadnje gre za dve veliki in uspešni korporaciji. Obe podjetji sta izjemno dinamični, svojo strategijo sta morali spreminjati skozi čas in jo prilagoditi razmeram na trgu. Če je IBM v svojih začetkih prodajal pisalne stroje in računalnike, je njegovo poslovanje danes usmerjeno na druga področja. Prav tako Microsoft, čigar vizija je bila ob ustanovitvi osebni računalnik v vsak dom, danes pa se podjetje uvršča v sam vrh ponudnikov storitev in rešitev v oblaku.
Kakšne prioritete, poslovne in tehnološke, imate v Microsoftu Slovenija? Se te razlikujejo od prioritet korporacije?
Storitve v oblaku so del Microsoftovega delovanja v zadnjih petnajstih letih, z množičnim pojavom in dostopnostjo interneta praktično povsod pa temu trendu namenjamo vedno
več pozornosti – globalno in lokalno. Naše storitve se uvrščajo med najbolj obsežne in najbolj zanesljive na svetu. Še preden je to postala vroča tema, smo gostili in upravljali
največjega ponudnika elektronske pošte na spletu – Hotmail, ki ima danes 400 milijonov uporabnikov. Messenger ima 400.000 uporabnikov samo v Sloveniji, aktiven Windows
Live ID pa po vsem svetu več kot 500 milijonov uporabnikov. Strateški načrt podjetja je Steve Ballmer, predsednik uprave korporacije, predstavil v enem stavku: »Na oblak stavimo
prihodnost našega podjetja.« Imamo izjemno ponudbo izdelkov, storitev in tehnologij, ki so doživeli zelo dober odziv pri uporabnikih in partnerjih. Windows 7 je najhitreje prodajani operacijski sistem v zgodovini, saj smo v 18 mesecih od predstavitve prodali kar 350 milijonov licenc, kar je, če se malce slikovito izrazim, 7 kopij vsako sekundo. Imamo odličen, izjemno sodoben spletni brskalnik, hitro napredujemo z našim operacijskim sistemom za pametne telefone Windows Phone 7. Ta je s svojim izvirnim uporabniškim vmesnikom in naprednimi funkcijami navdušil tako zahtevne strokovnjake kot povsem običajne uporabnike. Z našimi spletnimi storitvami, platformami in orodji smo vodilni pri najpomembnejšem IT-trendu v tem desetletju – prehodu v računalništvo v oblaku.
Naši načrti za prihodnost so še bolj ambiciozni in drzni, saj bomo v prihodnji različici omogočili uporabo operacijskega sistema Windows na povsem novi strojni opremi, segli bomo od malih do največjih zaslonov: od telefonov, prenosnikov, tabličnih računalnikov, namiznikov do televizije. Sklenili smo nekaj pomembnih strateških partnerstev, kot na primer z Nokio in pred kratkim z Black- Berryjem, nakup podjetja Skype pa nam bo omogočil, da še pospešimo in okrepimo zelo ambiciozne razvojne načrte. Več sto milijonom uporabnikom bomo skupaj lažje ponudili še boljše, inovativne načine za komunikacije in sodelovanje.
Kateri pa so trendi, ki nam bodo krojili prihodnost?
Trendi, ki nam jih narekujejo svet in ljudje, ki v njem živijo, bodo znatno zaznamovali našo prihodnost. Priča smo konzumerizaciji informacijske tehnologije, računalništvo v oblaku danes predstavlja enega najpomembnejših tehnoloških in poslovnih trendov, ki spreminja naše vsakdanje življenje in način poslovanja. Odprlo je novo poglavje v informacijskih tehnologijah. Storitve so nam danes na voljo s pomočjo poljubne naprave in na katerikoli lokaciji, kjer je na voljo internetna povezava. Gre za pojav, ki na vseh ravneh že nekaj časa temeljito spreminja naš način nakupovanja in uporabe sodobnih informacijskih tehnologij.

Približuje se vaša največja slovenska konferenca, NTK. Kaj nam prinaša letos?
Letošnjo NT konferenco nestrpno pričakujem, saj bo zame prva, odkar sem prevzela vodenje slovenske Microsoftove podružnice. Namenjena je poslovnim uporabnikom, informacijskim strokovnjakom in razvijalcem, za vsako od teh skupin pa si vsako leto Microsoft s partnerji prizadeva pripraviti čim bolj pestro ponudbo vsebin. Letošnja osrednja tema konference so rešitve, storitve, izdelki in tehnologije na področju računalništva v oblaku s posebnim poudarkom na aktualnih rešitvah, njihovih prednostih za uspešnost poslovanja, povečanje produktivnosti in učinkovitosti podjetij vseh velikosti ter izkušnjah uporabnikov z vpeljavo in uporabo tovrstnih rešitev in tehnologij. Glede na pozitivne odzive na novosti, ki smo
jih vpeljali na lanski konferenci, bomo tudi letos udeležencem ponudili posebne tematske sklope s predavanji »community« in »ask the expert« ter poseben nabor predavanj z
najzahtevnejšimi tematikami. Velik poudarek bomo dali poslovnim vsebinam, saj menimo, da morata iti sodobna tehnologija in poslovno znanje z roko v roki. Predstavljene bodo teme, kot so odličnosti pri poslovanju, kateri poslovni modeli res delujejo v novih časih, kako prestaviti na Poslovanje 2.0 in druge.
Konferenca bo v treh dneh postregla s 185 predavanji in 12 delavnicami, nismo pa pozabili na obkonferenčno dogajanje, ki je odlična priložnost za manj formalna srečanja. Pred nami je torej največji poslovni in tehnološki dogodek v državi in tam bodo predstavljene tudi vse »oblačne« storitve in rešitve, zato ste vljudno vabljeni, da se nam pridružite.
Kje bo Microsoft Slovenija čez 5, 10, 15 let?
Microsoft je uspešno podjetje, ker si zaposleni drznemo zastavljati ambiciozne cilje, ker cenimo vizije in ker si prizadevamo, da jih uresničimo. Kljub temu je težko napovedati,
kje bo Microsoft Slovenija čez 15 let, a z gotovostjo lahko trdim, da popolnoma v oblaku. Danes živimo v času, ko so računalniki in komunikacijske tehnologije nekaj povsem običajnega, ta trend pa se bo v prihodnosti le še stopnjeval. Naš cilj si je prizadevati, da bodo informacijske tehnologije na voljo vsakemu državljanu kot potrošna dobrina, tako kot sta danes na primer elektrika in voda in do katere imajo dostop takorekoč vsi.

Alenka Štefanič Splichal

Posted in: InfoSRC 65, Intervju